أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـات، بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.
اخر المواضيع
قائمة الاعضاء
افضل 20 عضو
الدخول

سلامة العاملين في الورش المهنية

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
فقدت كلمة المرور
البحث فى المنتدى

منتديات ورشتي


 
الرئيسيةالرئيسية  بوابة المنتدىبوابة المنتدى  اليوميةاليومية  بحـثبحـث  المجموعاتالمجموعات  التسجيلالتسجيل  دخول  

شاطر | 
 

 سلامة العاملين في الورش المهنية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Al mehani
Admin
Admin
avatar



الدولة :

عدد المساهمات :
256

تاريخ التسجيل :
10/02/2010

الموقع الموقع :
warshty.net

ورشتي المفضلة ورشتي المفضلة :
ورشة النجارة

المزاج المزاج :
متفائل بالحياة


الورقة المهنية
خبرة: جيدة جدا
http://www.warshty.net
مُساهمةموضوع: سلامة العاملين في الورش المهنية   السبت 18 سبتمبر - 5:53:16

[/center]
[/size][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الورشة المكان الذي تنجز فيه الاعمال ....ولكن هل هي تحت نظام السلامة المطلوبة؟؟؟؟؟
هل الممرات دائما خالية من المعوقات؟
هل التحميل في الاماكن الصحيحة؟
هل لباس الواقي للعاملين حسب الشروط المهنية؟
هل المعدات عليها الوائح الوقاية؟
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
هل الارضية خالية من الحفر اي هل هي مستوية؟
هل المواد المستخدمة عليها البيانات أو الارشادات الكافية؟
هل يوجد صندوق اسعافات ؟
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
هل يوجد ما يعين العاملين على الرفع للوزان الثقيلة؟
الكثير !!!!!!
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
السلامة في الورشة يجري بها الكثير من الاهمال والتهاون والاصابات الناجة تكون أحيانا خطيرة جدا...,,,
سؤال هام وهو
هل يتم صيانة المعدات بشكل دوري من الناحية السلامة؟|
بشكل ما تكون أصابات ناتجة من افلات قطعة من المكنة أثناء الدوران وقد تصيب العامل بها.
الكثير لنقاش حول السلامة المهنية
البند الاول -
تجهيز الورش من الناحية الانابيب الغاز والماء والهواء وخط المعدات
البند الثاني -
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
العاملين الذين هم اساس كل شيء والتجهزات الواقية لهم حسب موقعهم من الورشة
البند الثالث -
خط الانتاج وكل ما يتعلق به من البداية وحتي النهاية
البند الرابع -
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الواقية من الحرائق والكوراث الاخرى
البند الخامس -
سلامة المكان الخارجي والمخازن من الاجواء الخارجية
البند السادس -
سلامة العاملين في الخارج أثناء العمل في الجو المطلق أو تحت منشاءت قيد الانشاء

ان النقاش حول هذه البنود ليتعلم العامل وليكون واعي تماما ماذا عليه ليحمي نفسه من المخاطر
تابع هذا الفيديو لنقاش حول السلامة والمشاكل
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

ايها العاملين والمسوؤلين عليكم بالنقاش لما له من أهمية
المهني 2010

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
تعلم المهنة من اجل حب المعرفة واخدم نفسك بنفسك في معظم الاعمال


عدل سابقا من قبل Al mehani في الثلاثاء 21 سبتمبر - 19:49:10 عدل 2 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Al mehani
Admin
Admin
avatar



الدولة :

عدد المساهمات :
256

تاريخ التسجيل :
10/02/2010

الموقع الموقع :
warshty.net

ورشتي المفضلة ورشتي المفضلة :
ورشة النجارة

المزاج المزاج :
متفائل بالحياة


الورقة المهنية
خبرة: جيدة جدا
http://www.warshty.net
مُساهمةموضوع: رد: سلامة العاملين في الورش المهنية   الإثنين 20 سبتمبر - 4:41:31

RISK ASSESSMENT - BRIEF DESCRIPTION - CARPENTRY AND JOINERY - WORKSHOP

ACTIVITIES

Prior to work commencementCRP 404.0 Workshopactiv 23/02/2004
Code: CRP 404.0
RISK ASSESSMENT - BRIEF DESCRIPTION - CARPENTRY AND JOINERY - WORKSHOP
ACTIVITIES
Prior to work commencement
1. Must have PPE – safety footwear, gloves, overalls, goggles or safety glasses.
2. Must have tools and equipment in good condition,.
3. Must be conversant in proper and safe use and setting up of woodworking machinery.
4. Must use dust extract equipment for same.
5. Consider risks and hazards in work area. Refer concerns to supervisor.
6. Check if it is necessary to secure area adjacent to work. Refer to supervisor if appropriate.

Hazards
1. Manual handling of materials and equipment (see separate risk assessment GEN 9.0 Manual Handling).
2. Slips and trips from untidy work area.
3. Falling materials, eg boards, shelves, ironmongery etc.
4. Damaged or worn hand tools and/or incorrect use of tools.
5. Injury from incorrect use of machinery.
6. Dust from timber,, manufactured materials, eg fibreboards.
7. Entanglement or injury from portable electrical tools.
8. Wood coatings, glues, adhesives etc – toxicity and dermatitis.
9. Physical injury from ironmongery components, eg springs.
10. Physical injury from protruding fixings, eg nails, screws etc.
11. Noise.
Harm
1. Minor cuts to amputation, stab wounds, fatality from blood loss, electrocution.
2. Respiratory problems, musculoskeletal injuries, dermatitis, eye injuries.
Persons in danger
1. Estates staff.
2. Visitors to workshop.
Control measures
1. Suitable arrangements for moving materials and equipment safely.
2. Ensure work area is tidy and kept clear of debris etc.
3. Inspect equipment and tools for faults/damage before use.
4. If heavy or awkward items are being worked on or moved mechanical handling equipment or assistance
should be obtained. If required contact supervisor.
5. Use only approved equipment and power tools if competent in their use and ensure familiarity with
machinery and electrical isolation controls.
6. Proper control of dust and shavings etc should be employed. Where necessary use a dust mask to prevent
inhalation of dust.
7. Precautions should be taken to minimise skin contact with oils, adhesive, resins and timber treatment
chemicals.
8. Warning signs must be displayed if appropriate.
9. Use hearing protection if noise levels excessive and advise others to wear hearing protection also.
10. Ensure that appropriate guards are in place and adjusted correctly for the work to hand.
11. Ensure safe storage of materials, eg timber, boards etc.
On completion
1. Tidy up. Clean work area, machinery and equipment used. Use vacuum cleaner - avoid brushing and
sweeping.
2. Replace equipment, store away unused materials and chemicals safely. Reset/isolate machinery.
3. Secure workshop.


1. Must have PPE – safety footwear, gloves, overalls, goggles or safety glasses.
2. Must have tools and equipment in good condition,.
3. Must be conversant in proper and safe use and setting up of woodworking machinery.
4. Must use dust extract equipment for same.
5. Consider risks and hazards in work area. Refer concerns to supervisor.
6. Check if it is necessary to secure area adjacent to work. Refer to supervisor if appropriate.

Hazards

1. Manual handling of materials and equipment (see separate risk assessment GEN 9.0 Manual Handling).
2. Slips and trips from untidy work area.
3. Falling materials, eg boards, shelves, ironmongery etc.
4. Damaged or worn hand tools and/or incorrect use of tools.
5. Injury from incorrect use of machinery.
6. Dust from timber,, manufactured materials, eg fibreboards.
7. Entanglement or injury from portable electrical tools.
8. Wood coatings, glues, adhesives etc – toxicity and dermatitis.
9. Physical injury from ironmongery components, eg springs.
10. Physical injury from protruding fixings, eg nails, screws etc.
11. Noise.

Harm

1. Minor cuts to amputation, stab wounds, fatality from blood loss, electrocution.
2. Respiratory problems, musculoskeletal injuries, dermatitis, eye injuries.

Persons in danger

1. Estates staff.
2. Visitors to workshop.

Control measures

1. Suitable arrangements for moving materials and equipment safely.
2. Ensure work area is tidy and kept clear of debris etc.
3. Inspect equipment and tools for faults/damage before use.
4. If heavy or awkward items are being worked on or moved mechanical handling equipment or assistance
should be obtained. If required contact supervisor.
5. Use only approved equipment and power tools if competent in their use and ensure familiarity with
machinery and electrical isolation controls.
6. Proper control of dust and shavings etc should be employed. Where necessary use a dust mask to prevent
inhalation of dust.
7. Precautions should be taken to minimise skin contact with oils, adhesive, resins and timber treatment
chemicals.
8. Warning signs must be displayed if appropriate.
9. Use hearing protection if noise levels excessive and advise others to wear hearing protection also.
10. Ensure that appropriate guards are in place and adjusted correctly for the work to hand.
11. Ensure safe storage of materials, eg timber, boards etc.

On completion

1. Tidy up. Clean work area, machinery and equipment used. Use vacuum cleaner - avoid brushing and
sweeping.
2. Replace equipment, store away unused materials and chemicals safely. Reset/isolate machinery.
3. Secure workshop.


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
تعلم المهنة من اجل حب المعرفة واخدم نفسك بنفسك في معظم الاعمال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
deyamag
مهني جديد
مهني جديد



الدولة :
مصر

عدد المساهمات :
5

تاريخ التسجيل :
02/01/2012

ورشتي المفضلة ورشتي المفضلة :
السجاد


مُساهمةموضوع: رد: سلامة العاملين في الورش المهنية   الإثنين 2 يناير - 8:16:29

هل أطمع في موضوع عن السلامة و الصحة المهنية و مكافحة العدوي في ورشة صناعة السجاد ومخاطرها علي الأطفال ؟

شكري و تقديري
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

سلامة العاملين في الورش المهنية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات ورشتي :: منتديات الورش المهنية :: ورشة النجارة-
انتقل الى: